Digitalisering en Loyalis
Een klant verwacht anno 2023 zoveel mogelijk digitaal zaken te kunnen regelen. Daar willen wij als Loyalis natuurlijk ook in faciliteren. We maken daarom flinke stappen op het gebied van digitalisering. De werkgever kan zijn medewerkers informeren over bijvoorbeeld de arbeidsongeschiktheidsverzekering met een eigen unieke webpagina. Particuliere klanten maken gebruik van online portaal MijnLoyalis om verzekeringsgegevens in te zien of te wijzigen. En ‘as we speak’ wordt er gewerkt een online portaal waarin VVT werkgevers de verzuimgegevens kunnen invoeren. Dit laatste wordt een blauwdruk voor onze overige sectoren. Kortom: digitalisering is volop in beweging.
Waarom de update?
De website is het visitekaartje van Loyalis. Dat heeft altijd onze aandacht. Als je pretendeert een gids te zijn, dan moet je dit ook waarmaken. Analyse leerde ons dat we dezelfde informatie kunnen delen, in veel minder pagina’s en met een zo minimaal mogelijk aantal clicks. En kritisch als we zijn, vonden we dat we loyalis.nl dus even goed onder handen moesten nemen. Een update van de website om het voor jou als klant zo eenvoudig mogelijk te maken werd het uitgangspunt.
Wat is het belangrijkste verschil dat klanten zullen merken?
We maken allereerst bewust een duidelijke splitsing tussen de particuliere en zakelijke klant. Het uitgangspunt is altijd ‘in 3 clicks ben je waar je moet zijn’. De klantroute is dus een stuk simpeler geworden. De zakelijke klant ziet dat we veel meer over strategische thema’s praten, zoals vitaliteit, preventie, verzuim, re-integratie en zekerheid. We hebben een transitie doorgemaakt van productgerichte naar themagerichte verzekeraar. Daar ligt de kracht van Loyalis. Dat blijkt nu ook uit de opbouw van onze website. Ook is er een bewuste splitsing gemaakt tussen een potentiële en bestaande klant. Je wilt een bestaande klant niet vermoeien met een offerte-aanvraag en andersom een potentiële klant niet overspoelen met te veel informatie voordat hij een verzekering sluit. Tot slot was online vindbaarheid aanpakken een belangrijk uitgangspunt. Als je als klant bepaalde zoekwoorden in Google invoert, bijvoorbeeld ‘duurzame inzetbaarheid medewerker’ dan willen we dat je snel op de juiste Loyalis webpagina terecht komt.
Wat is je het meest bijgebleven in het hele traject?
Het was een project van een lange adem en we hebben veel lessen geleerd, zowel binnen ons eigen Marketing team als in de afstemming met andere Loyalis teams. Dit geldt ook voor de samenwerking met a.s.r. Deze learnings nemen we mee en zorgen voor een blauwdruk voor hoe we toekomstige projecten gaan aanpakken. Wat me vooral positief is bijgebleven is de samenwerking met álle stakeholders. Ondanks dat er soms tegenslagen waren, hebben we echt stuk voor stuk onze schouders eronder gezet en is loyalis.nl iets van ons allemaal geworden. Samen stappen zetten voor de klant. Dat voelt goed!
Klantfocus naar de toekomst
Loyalis.nl heeft onze aandacht en dat blijft zo. Zoals gezegd, de website is je visitekaartje. Dat visitekaartje mogen we niet verwaarlozen. Onze focus ligt dan ook op doorontwikkeling van de website. Klantsignalen nemen we heel serieus. Vind je iets niet snel genoeg of kunnen we iets beter uitleggen? Deel het met ons. Dan bouwen we samen verder aan loyalis.nl.