Loyalis maakt gebruik van cookies. De website wordt hierdoor relevanter en persoonlijker en we kunnen u zo relevante informatie en aanbiedingen tonen op onze website. Klikt u hieronder op ‘ja’ dan accepteert u alle cookies. Kiest u voor nee, dan plaatsen wij alleen functionele en analytische cookies. Lees hier meer over ons cookiebeleid. Als u verder gaat op onze site zonder een keus te maken, dan gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies.

Medische keuring

Vraagt u een verzekering aan? Dan vragen wij u om informatie. Ook over uw medische situatie. Als verzekeraar willen wij risico’s goed voorspellen.

De gezondheidsverklaring

Op de gezondheidsverklaring vult u uw persoonlijke en medische gegevens in. Voor de medische keuring werken wij nauw samen met ReMedicalGroup (RMG). De medisch adviseur van RMG geeft aan Loyalis een medisch advies. Loyalis volgt dit advies en besluit of wij uw verzekering wel of niet kunnen accepteren. En zo ja, onder welke voorwaarden. Kijk voor meer informatie ook op www.remedicalgroup.nl.

Een medisch onderzoek

Soms heeft de medisch adviseur extra informatie nodig over uw gezondheid. Bijvoorbeeld van uw arts. Uw arts mag deze informatie alléén met uw toestemming aan de medisch adviseur geven. De medisch adviseur kan daarnaast om een medisch onderzoek vragen. U bepaalt zelf of u dat wilt. Over die keuringen biedt het Verbond van Verzekeraars brochures aan. Daarin leest u wat u kunt verwachten.

Er zijn 2 soorten medische keuring:

  • een medische keuring vanwege uw gezondheidsverklaring
  • een medische keuring vanwege de hoogte van het bedrag dat u wilt verzekeren

Wanneer accepteren wij uw aanvraag?

Uw aanvraag is door ons geaccepteerd als u:

  • een definitieve bevestiging van uw acceptatie hebt gekregen
  • de polis hebt ontvangen