Werknemers | Corona

We doen er alles aan om u snel te helpen

Hoe kunt u ons bereiken?

Telefoon
We zijn op werkdagen van 8 tot 17.30 uur telefonisch bereikbaar via 045 579 61 11 (lokaal tarief). Het kan zijn dat de wachttijd oploopt. U kunt ook een terugbelafspraak maken (Kies Telefoon).

E-mail
U kunt uw vraag ook per e-mail stellen via ons contactformulier (Kies E-mail). 

Stuur geen post
We vragen u geen post naar ons te sturen, omdat we niet op kantoor zijn en zo veel mogelijk thuiswerken. Gegevens (beveiligd) aanleveren of wijzigingen doorgeven, kan op dit moment alleen digitaal. Kunt u geen digitale bestanden openen? Neem dan met ons contact op.

Vragen & Antwoorden voor werknemers

Corona en de gevolgen voor uw verzekering en onze dienstverlening

Valt uitval door het Corona-virus onder de dekking van mijn arbeidsongeschiktheidsverzekering?

Dat is afhankelijk van de ernst en de duur van de klachten. Als u langdurig niet kunt werken, dan komt u na minimaal 2 jaar ziekte terecht in de WIA. De reden van de arbeidsongeschiktheid is niet relevant. Bovenop de WIA-uitkering ontvangt u dan een uitkering van Loyalis (mits aan de voorwaarden voor een uitkering is voldaan). Het Corona-virus is dus niet uitgesloten van de dekking.

Ik heb een arbeidsongeschiktheidsverzekering. Moet ik mij ziek melden bij Loyalis als ik besmet ben met het Corona-virus?

Het Corona-virus (COVID-19) is een virus en net als andere virussen een erkende medische oorzaak van verzuim. Hierbij is onze werkwijze en ons ziekmeldingsproces onveranderd. Ziekmelding is ook bij Corona alleen nodig als u daadwerkelijk langere tijd verzuimt (en niet bij lichte klachten).

Krijg ik een uitkering wanneer ik (preventief) in quarantaine moet door het Corona-virus?

Preventieve quarantaine valt niet onder de dekking van onze arbeidsongeschiktheidsverzekering.

Ik heb een afspraak met iemand van Loyalis?

Als deze afspraak niet telefonisch kan plaatsvinden gaat de afspraak op dit moment (fysiek) niet door. Uiteraard kunnen we de afspraak verplaatsen.

Ik moet een medische keuring ondergaan. Kan die nog wel doorgaan?

Op dit moment onderzoeken we nog hoe we dit gaan doen. Indien nodig, nemen we met u persoonlijk contact op.

Wat is nu de status van mijn medische acceptatie?

Voor het medisch acceptatieproces werken wij nauw samen met de ReMedicalGroup (RMG). Hebt u een vraag over de status van het medisch acceptatieproces? Dan kunt u terecht bij RMG via het telefoonnummer: 0251 674 674.

Hoe geef ik nu een wijziging, verzoek of opzegging door?

U kunt dit nu alleen digitaal doorgeven: per e-mail of beveiligd via BOX (of een eigen variant daarvan). We vragen u geen post naar ons te sturen, omdat we zo veel mogelijk vanuit huis werken.

Ik heb me aangemeld voor een workshop/training van Loyalis. Gaat die nog door?

Per werkgever maken we hiervoor aparte afspraken.

Ik heb me aangemeld voor een workshop/training. Krijg ik hiervoor mijn geld terug?

We factureren altijd past achteraf. Mocht een workshop, training of andere bijeenkomst niet doorgaan door de Corona-crisis of door een andere reden, dan ontvangt u of uw werkgever geen factuur van ons.

Heeft deze crisis gevolgen voor mijn verzekering? Bijvoorbeeld een wijziging in de polisvoorwaarden, premiebetaling of polisadministratie?

Vooralsnog zijn er geen gevolgen voor onze verzekeringen, uw dekking en polisvoorwaarden. We blijven namelijk ook vanuit huis onze dienstverlening continueren. We stellen u op de hoogte als de Corona-crisis toch nog gevolgen heeft voor uw verzekering/situatie. U vindt ook informatie op de website van Het Verbond van Verzekeraars.

Zijn jullie reactietermijnen nu langer?

We proberen zo snel mogelijk op uw vraag of verzoek te reageren. Normaal gesproken kunt u binnen 8-10 werkdagen een reactie van ons verwachten. Wij maken hierbij geen verschil tussen reacties per telefoon of e-mail. Door de Corona-crisis kan het nu enkele dagen langer duren voordat u een reactie van ons ontvangt. We hopen op uw begrip hiervoor.

Ik heb online de arbeidsongeschiktheidsverzekering aangevraagd. Duurt het nu langer voordat ik mijn polis ontvang?

Onze doorlooptijden zijn in principe ongewijzigd. Indien u geen aanvullende gezondheidsvragen krijgt of een medische keuring moet ondergaan, ontvangt u uw polis binnen ongeveer 1 week thuis. Wellicht duur het nu enkele dagen langer. Mocht u na 2 weken nog geen polis hebben ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice.

Ik ben niet in staat mijn verzekeringspremie op tijd te betalen door de Corona-crisis. Kan ik uitstel van betaling krijgen?

Neem contact op met onze klantenservice. We zoeken dan samen naar een mogelijke oplossing.

Ik heb mijn waardeoverzicht over 2019 ontvangen. De huidige waarde is veel lager dan de waarde per 1 januari 2020. Hoe kan dat?

U hebt een beleggingsverzekering bij Loyalis. Koersschommelingen horen bij beleggen. U belegt voor de lange termijn, vaak met een doel voor ogen. De koersen zijn door de ontwikkelingen rondom het coronavirus in korte tijd flink gedaald. Hier hebben we geen invloed op. In het verleden zagen we in soortgelijke situaties meestal de koersen en rendementen uiteindelijk weer stijgen. Op de lange termijn krijgt uw verzekering daardoor de kans zich te herstellen, er is echter geen garantie. De actuele koersoverzichten ziet u op loyalis.nl/beleggingen.

Ik heb vragen over de (nieuwe) wet- en regelgeving zoals pensioenopbouw tijdens arbeidsduurverkorting tijdens corona. Kan Loyalis mij hierbij helpen?

U vindt hierover alle informatie op de website van de Belastingdienst

Indien u een andere vraag hebt over sociale of inkomenszekerheid mail dan naar Loyalis Kennis & Consult: consult@loyalis.nl

Ik heb vragen over de (nieuwe) wet- en regelgeving zoals de Tijdelijke noodmaatregel overbrugging voor werkbehoud (NOW). Kan Loyalis mij hierbij helpen?

Meer informatie vindt u op de website van de Rijksoverheid. Of stel uw vraag per e-mail aan de consultants van Loyalis Kennis & Consult: consult@loyalis.nl

Hoe helpt Loyalis op het gebied van Inkomen & Zekerheid?

Loyalis staat voor Inkomen & Zekerheid en we willen ook in deze crisistijd graag uw gids zijn in de complex wereld van sociale en inkomenszekerheid. Op dit moment onderzoeken we wat er wijzigt op dit vlak en wat de mogelijke gevolgen zijn voor onze klanten, de verzekeringen en onze dienstverlening. 

Ook vindt u informatie hierover op de website van de Rijksoverheid.

Heeft Loyalis tips om gemotiveerd en vitaal (thuis) te blijven werken?

We denken na over hoe Loyalis werknemers en werkgevers kan ondersteunen in deze Corona-crisis op het vlak van financieel advies, vitaliteit en duurzame inzetbaarheid. Want juist de mensen die werken in onze sectoren verdienen nu onze aandacht.

Lees de tips in de blogs van a.s.r.

Wat doet Loyalis (a.s.r.) maatschappelijk tijdens deze Corona-crisis?

We proberen zo veel mogelijk aan te sluiten bij bestaande initiatieven. Ook zijn we in gesprek met UMCU en de gemeente Utrecht over hoe we ons steentje kunnen bijdragen. Daarnaast mogen medewerkers met een BIG-registratie werken in de Zorg. Uiteraard gaat onze aandacht eerst uit naar onze eigen klanten en de gezondheid van onze medewerkers. We doen er alles aan om onze dienstverlening zo goed mogelijk te blijven uitvoeren.

Andere vraag over Corona?

Neem dan contact op met onze klantenservice via 045 579 61 11 (lokaal tarief).

De meest actuele en betrouwbare informatie over Corona vindt u op deze websites:

Loyalis maakt gebruik van cookies. De website wordt hierdoor relevanter en persoonlijker en we kunnen u zo relevante informatie en aanbiedingen tonen op onze website. Klikt u hieronder op ‘ja’ dan accepteert u alle cookies. Kiest u voor nee, dan plaatsen wij alleen functionele en analytische cookies. Lees hier meer over ons cookiebeleid. Als u verder gaat op onze site zonder een keus te maken, dan gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies.