Werkgevers | Corona

We doen er alles aan om u snel te helpen

Hoe kunt u ons bereiken?

Telefoon
We zijn op werkdagen van 8 tot 17.30 uur telefonisch bereikbaar via 045 645 93 20 (lokaal tarief). Het kan zijn dat de wachttijd oploopt. U kunt ook een terugbelafspraak maken (kies Telefoon).

E-mail
U kunt uw vraag ook per e-mail stellen via accountmanagement@loyalis.nl

Adviseur
Uw Loyalis accountmanager werkt vanuit huis en is gewoon voor u bereikbaar per e-mail of telefoon (op werkdagen). Geplande afspraken kunnen fysiek niet doorgaan, maar eventueel wel telefonisch (of via beeldvideo). Uw accountmanager neemt dan met u contact op.
empty

Stuur geen post
We vragen u geen post naar ons te sturen, omdat we niet op kantoor zijn en zo veel mogelijk thuiswerken. Gegevens (beveiligd) aanleveren of wijzigingen doorgeven, kan op dit moment alleen digitaal. Kunt u geen digitale bestanden openen? Neem dan met ons contact op.

Vragen & Antwoorden voor Werkgevers

Corona en de gevolgen voor uw verzekering(en) en onze dienstverlening

Valt uitval door het Corona-virus onder de dekking van de arbeidsongeschiktheidsverzekering?

Dat is afhankelijk van de ernst en de duur van de klachten. Als uw verzekerde medewerker langdurig niet kan werken, dan komt hij na minimaal 2 jaar ziekte terecht in de WIA. De reden van de arbeidsongeschiktheid is niet relevant. Bovenop de WIA-uitkering ontvangt uw medewerker dan een uitkering van Loyalis (mits aan de voorwaarden voor een uitkering is voldaan). Het Corona-virus is dus niet uitgesloten van de dekking.

Ik heb bij Loyalis een contract afgesloten voor een (semi-) collectieve arbeidsongeschiktheidsverzekering. Moet mijn medewerker bij besmetting met het Corona-virus ziekgemeld worden bij Loyalis?

Het Corona-virus (COVID-19) is een virus en net als andere virussen een erkende medische oorzaak van verzuim. Hierbij is onze werkwijze en ons ziekmeldingsproces onveranderd. Ziekmelding is ook bij Corona alleen nodig als uw medewerker daadwerkelijk langere tijd verzuimt (en niet bij lichte klachten).

Krijgt mijn verzekerde medewerker een uitkering wanneer hij (preventief) in quarantaine moet door het Corona-virus?

Preventieve quarantaine valt niet onder de dekking van onze arbeidsongeschiktheidsverzekering.

Ik heb een afspraak met iemand van Loyalis?

Als deze afspraak niet telefonisch kan plaatsvinden gaat de afspraak op dit moment (fysiek) niet door. Uiteraard kunnen we de afspraak verplaatsen.

Ik heb me aangemeld voor een workshop/training van Loyalis. Gaat die nog door?

Over de geplande trainingen en workshops hebben we inmiddels al contact opgenomen met de deelnemers. Per werkgever maken we hiervoor aparte afspraken.

Ik heb me aangemeld voor een workshop/training. Krijg ik hiervoor mijn geld terug?

We factureren altijd past achteraf. Mocht een workshop, training of andere bijeenkomst niet doorgaan door de Corona-crisis of door een andere reden, dan ontvangt u geen factuur van ons.

We hebben op de werkvloer een medewerkersbijeenkomst gepland. Kan die nog doorgaan?

Indien dit een informatiesessie voor uw medewerkers betreft over arbeidsongeschiktheid en de gevolgen voor het inkomen, dan kunt u dit bespreken met uw Loyalis accountmanager. Gaat het gaat om een bijeenkomst, workshop of training van Loyalis Kennis & Consult, dan hebben we inmiddels al met u contact opgenomen. Mocht dit niet zo zijn, neem dan zelf contact op met Loyalis Kennis & Consult: consult@loyalis.nl

Hoe geef ik nu wijzigingen of gegevens door?

U kunt dit nu alleen digitaal doorgeven: per e-mail of beveiligd via BOX (of een eigen variant daarvan). We vragen u geen post naar ons te sturen, omdat we zo veel mogelijk vanuit huis werken.

Heeft de Corona-crisis gevolgen voor mijn verzekering? Bijvoorbeeld voor de polisvoorwaarden, premiebetaling of polisadministratie?

Vooralsnog zijn er geen gevolgen voor onze verzekeringen (Arbeidsongeschiktheids-, WGA ERD- en WIA-verzekering) en uw dekking en polisvoorwaarden. We blijven namelijk ook vanuit huis onze dienstverlening continueren. We stellen u op de hoogte als de Corona-crisis toch nog gevolgen heeft voor uw verzekering/situatie. U vindt ook informatie op de website van Het Verbond van Verzekeraars.

Zijn jullie reactietermijnen nu langer?

We proberen zo snel mogelijk op uw vraag of verzoek te reageren. Normaal gesproken kunt u binnen 8-10 werkdagen een reactie van ons verwachten. Wij maken hierbij geen verschil tussen reacties per telefoon of e-mail. Door de Corona-crisis kan het nu enkele dagen langer duren voordat u een reactie van ons ontvangt. We hopen op uw begrip hiervoor.

Mijn medewerker heeft online de (semi-collectieve) arbeidsongeschiktheidsverzekering aangevraagd. Duurt het nu langer voordat hij de polis ontvang?

Onze doorlooptijden zijn in principe ongewijzigd. Indien uw medewerker geen aanvullende gezondheidsvragen krijgt of een medische keuring moet ondergaan, ontvangt hij de polis binnen ongeveer 1 week thuis. Wellicht duur het nu enkele dagen langer. Mocht uw medewerker na 2 weken nog geen polis hebben ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice.

Ik ben niet in staat mijn verzekeringspremie op tijd te betalen door de Corona-crisis. Kan ik uitstel van betaling krijgen?

Neem contact op met uw Loyalis adviseur of Deskaccountmanagement. We zoeken dan samen naar een mogelijke oplossing.

Ik heb vragen over de (nieuwe) wet- en regelgeving zoals pensioenopbouw tijdens arbeidsduurverkorting tijdens Corona. Kan Loyalis mij hierbij helpen?

U vindt hierover alle informatie op de website van de Belastingdienst

Indien u een andere vraag hebt over sociale of inkomenszekerheid mail dan naar Loyalis Kennis & Consult: consult@loyalis.nl

Ik heb vragen over de (nieuwe) wet- en regelgeving zoals de Tijdelijke noodmaatregel overbrugging voor werkbehoud (NOW). Kan Loyalis mij hierbij helpen?

Meer informatie vindt u op de website van de Rijksoverheid. Of stel uw vraag per e-mail aan de consultants van Loyalis Kennis & Consult: consult@loyalis.nl

Hoe helpt Loyalis op het gebied van Inkomen & Zekerheid?

Loyalis staat voor Inkomen & Zekerheid en we willen ook in deze crisistijd graag uw gids zijn in de complex wereld van sociale en inkomenszekerheid. Op dit moment onderzoeken we wat er wijzigt op dit vlak en wat de mogelijke gevolgen zijn voor onze klanten, de verzekeringen en onze dienstverlening. 

Ook vindt u informatie hierover op de website van de Rijksoverheid.

Heeft Loyalis tips om gemotiveerd en vitaal (thuis) te blijven werken?

We denken na over hoe Loyalis werknemers en werkgevers kan ondersteunen in deze Corona-crisis op het vlak van financieel advies, vitaliteit en duurzame inzetbaarheid. Want juist de mensen die werken in onze sectoren verdienen nu onze aandacht.

Lees er meer over in onze artikelen en whitepapers en in de blogs van a.s.r.

Wat doet Loyalis (a.s.r.) maatschappelijk in deze Corona-crisis?

We proberen zo veel mogelijk aan te sluiten bij bestaande initiatieven. Ook zijn we in gesprek met UMCU en de gemeente Utrecht over hoe we ons steentje kunnen bijdragen. Daarnaast mogen medewerkers met een BIG-registratie werken in de Zorg. Uiteraard gaat onze aandacht eerst uit naar onze eigen klanten en de gezondheid van onze medewerkers. We doen er alles aan om onze dienstverlening zo goed mogelijk te blijven uitvoeren.

Andere vraag over Corona?

Neem dan contact op met onze klantenservice voor werkgevers via 045 645 93 20 (lokaal tarief).

Ook vindt u de meest actuele en betrouwbare informatie over Corona op deze websites:

Loyalis maakt gebruik van cookies. De website wordt hierdoor relevanter en persoonlijker en we kunnen u zo relevante informatie en aanbiedingen tonen op onze website. Klikt u hieronder op ‘ja’ dan accepteert u alle cookies. Kiest u voor nee, dan plaatsen wij alleen functionele en analytische cookies. Lees hier meer over ons cookiebeleid. Als u verder gaat op onze site zonder een keus te maken, dan gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies.