Veelgestelde vragen

Top 3 vragen aan onze klantenservice

Op deze pagina hebben wij een overzicht gemaakt van de veelgestelde vragen met antwoord. Om onderstaand overzicht zo actueel mogelijk te houden verplaatsen wij eerder gestelde vragen naar ons vraag en antwoord systeem. U kunt uw vraag stellen op onze contact en service pagina, of contact opnemen met onze klantenservice. Zij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00 t/m 17.30 uur.

1. Waarom moet ik meer betalen voor mijn AOV individueel?

U hebt een brief ontvangen over de aanpassing van uw salaris vanaf 1-1-2016. De premie van oktober is de aangepaste premie van oktober plus het verschil van de nieuwe en de oude premie van de periode 1-1-2016 tot 1-10-2016. In november wordt de nieuwe premie ingehouden die op de (nieuwe)polis vermeld staat.

2. Is de premie voor de arbeidsongeschiktheidsverzekering fiscaal aftrekbaar?

Als u de arbeidsongeschiktheidsverzekering via uw werkgever bij ons hebt afgesloten, wordt maandelijks de premie op uw brutosalaris ingehouden. Hierdoor hebt u direct maandelijks het belastingvoordeel en is de premie niet nog een keer voor de inkomstenbelasting aftrekbaar. U ontvangt daarom van Loyalis ook geen overzicht van betaalde premies.

3. Waarom betaal ik distributiekosten?

Als verzekeraar moeten we transparant zijn over zijn kosten en dienstverlening. Zo mogen kosten voor advies en distributie niet meer in de prijs worden opgenomen, maar moeten deze apart in rekening worden gebracht. Bij Loyalis is er geen sprake van advisering, wij rekenen alleen kosten voor de distributie van de verzekering. Dat noemen we distributiekosten.

Uw bankrekeningnummer hebben wij daarbij nodig om die eenmalige kosten (distributiekosten) in te houden.

MijnLoyalis