Loyalis maakt gebruik van cookies. De website wordt hierdoor relevanter en persoonlijker en we kunnen u zo relevante informatie en aanbiedingen tonen op onze website. Klikt u hieronder op ‘ja’ dan accepteert u alle cookies. Kiest u voor nee, dan plaatsen wij alleen functionele en analytische cookies. Lees hier meer over ons cookiebeleid. Als u verder gaat op onze site zonder een keus te maken, dan gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies.

Veelgestelde vragen

We helpen u graag verder

Algemene vragen

Ik heb een e-mail gestuurd. Wanneer krijg ik antwoord?

Op dit moment krijgen we veel vragen binnen. Deze willen we natuurlijk met zorg afhandelen. Daardoor duurt ons antwoord langer dan u van ons gewend bent. U kunt uiterlijk binnen 8-10 weken een reactie van ons verwachten. Lees meer over onze bereikbaarheid en reactietermijnen. Hebt u een vraag over uw medische acceptatie? Dit proces loopt via onze externe partij RMG. Vragen hierover kunt u aan hen stellen.

Hoe geef ik een wijziging door?

Ga eerst na welke wijziging u wilt doorgeven. Op het formulier staat wat u verder moet doen. U kunt deze per post of via e-mail terugsturen. We mogen een wijziging helaas niet telefonisch verwerken.

Ik heb een wijziging doorgegeven. Hoe weet ik of deze verwerkt is en wanneer krijg ik een reactie hierover?

Als u uw wijziging per e-mail hebt gestuurd, ontvangt u een bevestigingsmail. We nemen uw wijziging dan zo snel mogelijk in behandeling. We krijgen op dit moment veel verzoeken binnen. Daardoor duurt de verwerking langer dan u van ons gewend bent. Uiterlijk binnen 8 weken laten we u weten dat uw wijziging verwerkt is.

Ik wil mijn verzekering beëindigen. Ik heb dit al bij jullie aangegeven. Wordt dit in orde gemaakt?

Hebt u uw verzekering beëindigd? En hebt u ons dit laten weten? Dan nemen we dit direct in behandeling. Bij de beëindiging van uw verzekering houden we rekening met de opzegtermijn van 1 maand. Een voorbeeld: als we uw formulier op 15 januari ontvangen, dan wordt uw verzekering per 1 maart beëindigd. Het kan zijn dat we u pas op een later tijdstip hierover informeren. Dit komt doordat het op dit moment erg druk is.

Opbouwproducten en pensioenaanvullingen

Ik wil Levenslooptegoed opnemen. Hoe doe ik dit?

Levenslooptegoed kunt u via het formulier op onze website opnemen. U geeft eerst een aantal gegevens aan ons door. We zullen dit vervolgens in behandelig nemen. U krijgt bericht over de vervolgstappen.

Wanneer ontvang ik een bevestiging van de aanmelding voor het ANW Aanvullingspensioen?

Uw aanmelding voor de ANW Aanvullingspensioen wordt bevestigd door middel van een Pensioen 123. Deze ontvangt u binnen 3 maanden nadat we uw aanmelding via uw werkgever ontvangen hebben. Vervolgens ontvangt u na dit jaar, jaarlijks voor 1 oktober een Uniform Pensioen Overzicht.

Inkomen en uitkeringen

Wanneer wordt mijn uitkering uitbetaald?

We hebben de data van 2019 voor u op een rij gezet. Lees meer over de betaaldata.

Volgens de overheid gaat iedereen meer verdienen, maar mijn uitkering is minder geworden. Hoe kan dat?

Dit kan komen door wijzigingen in het belastingtarief. Het belastingtarief 2019 in de eerste schijf is 0,10% omhoog gegaan ten opzichte van 2018. In de tweede en derde schijf gaat het belastingtarief met 2,75% omlaag ten opzichte van 2018. Het hoogste tarief daalt met 0,2% ten opzichte van 2018.

In de tabel hieronder ziet u de belastingtarieven 2019 van de Belastingdienst.


Belastbaar inkomen
Belastbaar inkomen


Schijf
Vanaf
t/m
Tarief
Totale heffing
1
€ 1
€ 20.384
36,65%
€ 7.470
2
€ 20.385€ 68.507
38,10%
€ 25.804
3
€ 68.508-
51,75%

Ziekte, verzuim en arbeidsongeschiktheid

Ik heb claims van mijn Verzuimverzekering in Verzekeringsinzicht opgevoerd. Wordt dit op tijd verwerkt?

Ja, dit verwerken we achter de schermen. We lopen op dit moment achter met het beantwoorden van uw e-mails. Het kan dus zijn dat we hierover pas later informeren.

Ik heb een brief ontvangen waarin staat dat ik me moet melden als ik ziek ben. Wanneer meld ik dit?

Als u langer dan 6 maanden ziek bent, meld u dit aan ons. Bent u korter ziek? Dan hoeft u niks aan ons door te geven.

MijnLoyalis

Waarom zie ik mijn jaaropgave niet in MijnLoyalis?

Vanwege juridische redenen mogen we deze niet in MijnLoyalis tonen. U ontvangt de jaaropgave in januari per post.

Mijn inkomensoverzicht is niet meer zichtbaar. Hoe kan ik nu mijn inkomen berekenen voor mijn pensioen, mijn arbeidsongeschiktheidsverzekering of mijn nabestaandenverzekering?

Helaas kunnen we niet langer uw pensioengegevens inzien. Daardoor kunnen we de rekenmodules niet meer aan u tonen op MijnLoyalis. Berekeningen over uw pensioen kunt u wel aanvragen bij uw pensioenfonds. Ook kunt u kijken op Mijnpensioenoverzicht.nl.

Berekeningen over arbeidsongeschiktheid bestaan helaas niet meer. Wilt u toch berekenen wat u zou krijgen in geval van arbeidsongeschiktheid? Dan is het een goed alternatief om te kijken op de Risicoscan.

Uiteraard kunt u wel de verzekeringen die u bij ons hebt afgesloten, inzien op MijnLoyalis. Klik hiervoor op het tabblad 'Uw producten' en vervolgens op 'Bekijk details'.

Op MijnLoyalis zie ik lopende en geannuleerde polissen staan. Ben ik nog steeds goed verzekerd?

In MijnLoyalis ziet u uw huidige en alle voorgaande polissen bij 'Uw aanvullingen' staan. De voorgaande polissen zijn niet meer actief, omdat u van werkgever bent veranderd of omdat uw werkgever een naamswijziging heeft doorgegeven.

Hebt u een andere vraag die we hierboven niet beantwoord hebben? Dan kunt u uw vraag stellen op onze contact en service pagina, of contact opnemen met onze klantenservice.
Zij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00 t/m 17.30 uur.