Menu

Veelgestelde vragen & antwoorden

We helpen u graag verder...

Uw werkgever heeft collectieve afspraken met Loyalis gemaakt voor een inkomensaanvulling op maat bij arbeidsongeschiktheid. We begrijpen heel goed dat een arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) geen onderwerp is waar u dagelijks mee bezig bent. Daarom helpen we u graag op weg met heldere informatie. Hieronder vindt u veelgestelde vragen en antwoorden per onderwerp.

Ga direct naar:

Algemene vragen 

  • Wat is een arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV)?

  • Is deze verzekering wel nodig, omdat we in Nederland de WIA kennen?

  • Wanneer kom ik in aanmerking voor een uitkering uit de AOV?

  • Met welke dekking(en) ben ik het beste verzekerd?

  • Wanneer wordt mijn uitkering uitbetaald?

  • Wat zijn de belastingtarieven van 2021?

  • Wanneer wordt mijn verzekering premievrij?

  • Wat moet ik doen als ik ziek word nadat de verzekering is ingegaan?

  • Wat is mijn verzekerd jaarinkomen bij de AOV van Loyalis?

  • Ik heb een tijdelijk contract. Mag ik meedoen?

  • Kan ik mijn partner meeverzekeren?

  • Welke documenten moet ik aanleveren als ik een uitkering aanvraag?

  • Wat zijn de gevolgen van de verhoogde AOW-leeftijd voor deze arbeidsongeschiktheidsverzekering?

  • Ik werk deeltijd en heb een deeltijdinkomen. Is de AOV interessant voor mij?

  • Ik heb een e-mail gestuurd. Wanneer krijg ik antwoord?

  • Wat gebeurt er als ik van baan wissel?

  • Ik heb een wijziging doorgegeven. Hoe weet ik of deze verwerkt is?

  • Ik wil mijn verzekering beëindigen en heb dit al doorgegeven. Is dit inmiddels verwerkt?

  • Krijg ik een jaaropgave van mijn uitkering van de AOV?

  • Ik ondervind problemen op de website. Wat kan ik doen?

  • Ik wil geen post ontvangen, hoe kan ik dit kenbaar maken?

Wilt u uw dekking uitbreiden en heeft u vragen?

Gerelateerd

  • Hoe geef ik een wijziging door?

  • Wat kost bijverzekeren / dekking uitbreiden?

  • Moet ik eenmalig € 40,- distributiekosten betalen?

  • Waarom moet ik bij het aanvragen van de verzekering mijn rekeningnummer invullen, terwijl mijn werkgever de premie inhoudt op mijn salaris?

  • Ik ben nu gedeeltelijk arbeidsongeschikt. Kan ik mij toch verzekeren?

  • Ik heb al een arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) afgesloten met een bijzondere bepaling. Nu loopt er bij mijn werkgever een actie met het tijdelijke voordeel 'geen gezondheidsvragen'. Geldt dat ook voor mij?

  • Moet ik gezondheidsvragen beantwoorden?

  • Mag ik de premie opgeven voor belastingvoordeel via de jaaropgave?

  • Hoe betaal ik de premie en is deze fiscaal aftrekbaar?

  • Wat kan ik doen in MijnLoyalis?

  • Ik kan niet (meer) inloggen op MijnLoyalis, wat moet ik doen?

  • Waarom zie ik mijn jaaropgave niet in MijnLoyalis?

  • Waarom zie ik mijn inkomen bij arbeidsongeschiktheid niet (meer) in MijnLoyalis?

  • Klopt het dat ik alleen de verzekering zie die ik zelf heb afgesloten, maar niet de collectieve aanvullingen via mijn werkgever?

  • Aan welke eisen moet mijn nieuwe wachtwoord voldoen?

Heeft u vragen over de collectieve verzekering?

Gerelateerde vragen

  • Ontvang ik een eigen polis of certificaat?

  • Hoe geef ik een wijziging door?

  • Wat kost de collectieve AOV en hoe betaal ik de premie?

Meer informatie?

Liever persoonlijk contact met onze klantenservice medewerkers? Neem dan contact op via onderstaande button. We staan u graag te woord.

Klantenservice Loyalis