Menu

Veelgestelde vragen & antwoorden

We helpen u graag verder...

Hier vindt u een overzicht met veelgestelde vragen en antwoorden per onderwerp. Vraag rondom het coronavirus? Kijk dan hier.

Algemene vragen 

  • Ik heb een e-mail gestuurd. Wanneer krijg ik antwoord?

  • Hoe geef ik een wijziging door?

  • Ik heb een wijziging doorgegeven. Hoe weet ik of deze verwerkt is?

  • Ik wil mijn verzekering beëindigen en heb dit al doorgegeven. Is dit inmiddels verwerkt?

  • Ik ondervind problemen op de website. Wat kan ik doen?

  • Ik wil geen post ontvangen, hoe kan ik dit kenbaar maken?

Arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV)

  • Wat is een arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV)?

  • Mag ik de premie opgeven voor belastingvoordeel via de jaaropgave?

  • Met welke dekking(en) ben ik het beste verzekerd?

  • Ik heb al een arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) afgesloten met een bijzondere bepaling. Nu loopt er bij mijn werkgever een actie met het tijdelijke voordeel 'geen gezondheidsvragen'. Geldt dat ook voor mij?

  • Ik heb al een AOV aangevraagd maar mijn aanvraag is nog in behandeling vanwege de beantwoording van gezondheidsvragen. Kan ik toch gebruikmaken van de actieperiode bij mijn werkgever 'geen gezondheidsvragen’?

  • Is deze verzekering wel nodig, omdat we in Nederland de WIA kennen?

  • Moet ik eenmalig € 40,- distributiekosten betalen?

  • Ik heb interesse in de AOV via mijn werkgever, maar twijfel of ik deze verzekering al heb.

  • Wie kan de AOV wel/niet afsluiten?

  • Tot welke leeftijd kan ik de AOV aanvragen?

  • Wat kost de AOV van Loyalis?

  • Hoe betaal ik de premie en is deze fiscaal aftrekbaar?

  • Waarom moet ik bij het aanvragen van de verzekering mijn rekeningnummer invullen, terwijl mijn werkgever de premie inhoudt op mijn salaris?

  • Wanneer wordt mijn verzekering premievrij?

  • Ik ben nu gedeeltelijk arbeidsongeschikt. Kan ik mij toch verzekeren?

  • Ik heb al de AOV van Loyalis afgesloten. Hoe kan ik alleen een dekking wijzigen of bijsluiten?

  • Wat is mijn verzekerd jaarinkomen bij de AOV van Loyalis?

  • Wat moet ik doen als ik ziek word nadat de verzekering is ingegaan?

  • Kan ik mijn partner meeverzekeren?

  • Kan ik mijn premie berekenen gebaseerd op mijn eigen salaris?

Ziekte, verzuim & arbeidsongeschiktheid

  • Moet ik me ziek melden bij Loyalis en hoe doe ik dat?

Online portaal: MijnLoyalis

  • Wat kan ik doen in MijnLoyalis?

  • Ik kan niet (meer) inloggen op MijnLoyalis, wat moet ik doen?

  • Waarom zie ik mijn jaaropgave niet in MijnLoyalis?

  • Waarom zie ik mijn inkomen bij arbeidsongeschiktheid niet (meer) in MijnLoyalis?

  • Klopt het dat ik alleen de verzekering zie die ik zelf heb afgesloten, maar niet de collectieve aanvullingen via mijn werkgever?

  • Aan welke eisen moet mijn nieuwe wachtwoord voldoen?

Inkomen en uitkeringen

  • Wanneer kom ik in aanmerking voor een uitkering uit de AOV?

  • Welke documenten moet ik aanleveren als ik een uitkering aanvraag?

  • Wanneer wordt mijn uitkering uitbetaald?

  • Wat zijn de belastingtarieven van 2021?

  • Krijg ik een jaaropgave van mijn uitkering van de AOV?

Meer informatie?

We begrijpen heel goed dat een AOV geen onderwerp is waar u dagelijks mee bezig bent. Als u deze afsluit, wilt u zich verdiepen in de verzekering en mogelijkheden. Onze specialisten leggen daarom op reguliere basis in 25 minuten de AOV kort maar krachtig uit tijdens een webinar. Deelname is kosteloos. Meer informatie of aanmelden kan via deze pagina.

Liever persoonlijk contact met onze klantenservice medewerkers? Neem dan contact op via onderstaande button. We staan u graag te woord.

Klant Contact Center Loyalis