Loyalis maakt gebruik van cookies. De website wordt hierdoor relevanter en persoonlijker en we kunnen u zo relevante informatie en aanbiedingen tonen op onze website. Klikt u hieronder op ‘ja’ dan accepteert u alle cookies. Kiest u voor nee, dan plaatsen wij alleen functionele en analytische cookies. Lees hier meer over ons cookiebeleid. Als u verder gaat op onze site zonder een keus te maken, dan gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies.

Medische vragen

Waarom stelt Loyalis ze?

Als u een arbeidsongeschiktheidsverzekering afsluit bij Loyalis, dan nemen wij het financiële risico over voor het geval u arbeidsongeschikt wordt door ziekte of ongeval. Het is daarom dat Loyalis de kans op arbeidsongeschiktheid wil beoordelen voordat de verzekering tot stand komt. Tijdens de aanvraag van de verzekering vragen wij u dan ook om informatie over uw gezondheid. Na ontvangst van deze informatie start het acceptatieproces. 

Tijdens dat acceptatieproces werkt Loyalis samen met medisch adviesbureau www.remedicalgroup.nl. Hieronder leest u meer over dit proces, wat u van Loyalis mag verwachten en wat wij van u verwachten. Hebt u een nabestaandenverzekering aangevraagd? Dan verloopt het proces net iets anders. Lees hier meer over de medische keuring van de nabestaandenverzekering.

Goed om te weten...

...voorlopige dekking

  • De acceptatie van een arbeidsongeschiktheidsverzekering kan enige tijd duren. Daarom krijgt u kosteloos een tijdelijke ongevallendekking tot € 250.000. Dit betekent dat als u tijdens het acceptatieproces door een ongeval arbeidsongeschikt wordt, Loyalis een uitkering op basis van de aanvraag verstrekt. Deze dekking geldt maximaal 3 maanden. U betaalt nog geen premie.
  • Uw volledige verzekering start op de ingangsdatum die op uw polisblad vermeld staat.

Gezondheidsverklaring

Op de gezondheidsverklaring vult u uw persoonlijke en medische informatie in. Voor het medisch acceptatieproces werken wij nauw samen met ReMedicalGroup (RMG). De medisch adviseur van RMG geeft aan Loyalis een medisch advies. Loyalis volgt dit advies en besluit of wij uw verzekering wel of niet kunnen accepteren. En zo ja, onder welke voorwaarden. 

Optie 1: U hebt geen verhoogd gezondheidsrisico 

In dat geval ontvangt u binnen 10 werkdagen uw polisblad van ons. Daarop staat de datum waarop uw verzekering van start gaat. Vanaf dat moment bent u helemaal verzekerd en betaalt u premie.

Optie 2: U hebt wel een verhoogd gezondheidsrisico

In dat geval is mogelijk aanvullend onderzoek nodig. Of we voegen extra voorwaarden aan uw verzekering toe, die noemen we clausules. Hieronder leest u meer over het aanvullend onderzoek.

Gegevens opvragen bij uw arts

Soms heeft de medisch adviseur extra informatie nodig. Uit uw gezondheidsverklaring blijkt of hier reden toe is. RMG vraagt u dan om meer medische gegevens. Bijvoorbeeld van uw arts. Uw arts mag deze informatie aan de medisch adviseur geven. Maar alléén als u daarvoor toestemming geeft.

Het kan een aantal weken duren voor we alle gegevens hebben verwerkt. Dit hangt af van hoe snel uw huisarts of specialist reageert.

Aanvullend medisch onderzoek

De medisch adviseur kan u daarnaast vragen om een medisch onderzoek te ondergaan. U bepaalt zelf of u dat wilt. Over deze keuringen biedt het Verbond van Verzekeraars onderstaande brochures aan:

Invloed op uw verzekering

Met de informatie uit uw gezondheidsverklaring en eventuele extra onderzoeken, brengt de medisch adviseur verslag aan ons uit. Een verhoogd gezondheidsrisico kan de volgende gevolgen hebben voor uw verzekering:

  • Uw risico is gemiddeld. U krijgt dan de verzekering die u aanvroeg.
  • Uw risico is hoger dan gemiddeld. Dan betaalt u misschien een hogere premie. Er kunnen extra voorwaarden gelden, dit hangt af van de verzekering.
  • Uw risico is té hoog. Dan adviseert de medisch adviseur u niet te verzekeren. U krijgt niet de verzekering die u aanvroeg.

Natuurlijk nemen we in al deze gevallen zo snel mogelijk contact met u op.

Hebt u nog vragen?

Onze medewerkers staan alle werkdagen van 8.00 tot 17.30 voor u klaar om uw vragen te beantwoorden.
We zijn te bereiken op telefoonnummer 045 - 579 61 11.