Loyalis maakt gebruik van cookies. De website wordt hierdoor relevanter en persoonlijker en we kunnen u zo relevante informatie en aanbiedingen tonen op onze website. Klikt u hieronder op ‘ja’ dan accepteert u alle cookies. Kiest u voor nee, dan plaatsen wij alleen functionele en analytische cookies. Lees hier meer over ons cookiebeleid. Als u verder gaat op onze site zonder een keus te maken, dan gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies.

Zo gaan wij bij Loyalis om...

...met uw klacht

Vaak is één telefoontje met onze klantenservice genoeg om uw ontevredenheid weg te nemen. Onze medewerkers helpen u graag het probleem op te lossen. Samen met u. Komt u er niet uit? Dan kunt u ons natuurlijk ook een brief schrijven of uw klacht indienen.

Zo meldt u een klacht

Elke melding met daarin het woord ‘klacht’ is voor ons een klacht. Onze medewerkers helpen u graag het probleem op te lossen. En als u het woord ‘klacht’ gebruikt, pakken wij dit direct op de juiste manier op.

Bel met onze klantenservice

Hebt u een klacht dan kunt u altijd contact met ons opnemen. Bellen kan op werkdagen van 8.00 tot 17.30 uur op 045 - 579 61 11. Wij helpen u graag.

Meld uw klacht online

Hebt u een klacht dan kunt u altijd contact met ons opnemen. U kunt ons klachtenformulier invullen. Wij helpen u graag.

Stuur een brief

Hebt u een klacht dan kunt u altijd contact met ons opnemen. Stuur ons een brief en vermeld duidelijk dat het om een klacht gaat. Zet ook uw naam, adres, woonplaats, telefoonnummer, e-mailadres en contract- of polisnummer in de brief. Deze brief stuurt u aan: 

Loyalis klachtenservice

Postbus 4897 

6401 JR Heerlen

Wanneer krijgt u antwoord?

  • Binnen 3 werkdagen krijgt u van ons een ontvangstbevestiging van uw klacht. 
  • Binnen 10 werkdagen gaan we echt in op uw klacht. 
  • Soms hebben we meer tijd nodig om uw klacht te onderzoeken. Dan krijgt u van ons bericht hoeveel langer we nog nodig hebben

Wilt u aanvullende informatie met ons delen?

Wilt u nadat u uw klacht hebt ingediend ons aanvullende informatie sturen om uw klacht duidelijker te maken? Dan kan u dit rechtstreeks sturen naar uw klachtbehandelaar.

Niet tevreden over onze oplossing?

Wij vinden het belangrijk dat u het gevoel hebt, dat wij de klacht goed hebben opgepakt. Bent u niet tevreden over de oplossing die wij voorstellen? Dan kunt u uw klacht ook voorleggen aan een onafhankelijke partij. Wij verlenen volledige medewerking aan een oplossing via een externe klachteninstantie of rechter.

Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFiD)

Bent u niet tevreden met ons definitieve standpunt of de oplossing? Dan kunt u uw klacht binnen drie maanden voorleggen aan het KiFiD: Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Postbus 93257 2509 AG Den Haag Het KiFiD behandelt geen klachten van bedrijven. Hebt u als bedrijf een klacht over de dienstverlening van Loyalis? Dan kunt u deze voorleggen aan de rechter.

Ombudsman Pensioenen

Als deelnemer kunt u ons antwoord laten toetsen door de Ombudsman Pensioenen. Dit is een onafhankelijke instelling. De Ombudsman Pensioenen is er voor klachten en geschillen over de uitvoering van het pensioenreglement van een verzekeraar. Het voorleggen en behandelen van klachten is gratis.

De rechter

Wilt u geen gebruik maken van de mogelijkheid om uw klacht voor te leggen aan de Ombudsman Pensioenen of KiFiD? Dan kunt u het geschil voorleggen aan de bevoegde rechter. Voor bedrijven is dit de enige weg.