Menu

Loyalis helpt samen met intermediair VVT sector

Regelen van inkomenszekerheid voor werkgevers 

VVT sector: goed verzekerd bij werkloosheid en arbeidsongeschiktheid 

Er ligt een forse uitdaging: op 1 oktober 2022 moeten alle werkgevers in de VVT-sector een collectieve dekking aanvragen voor de WW en arbeidsongeschiktheid (WGA-Hiaat). Om u én uw (potentiële) VVT-klanten hierbij te helpen, hebben we samen met diverse intermediairs een efficiënt digitaal offerteproces ontwikkeld dat snel en eenvoudig werkt. Op deze pagina leggen we speciaal voor de intermediair onze werkwijze en processen uit om de verzekering aan te vragen voor of namens uw (potentiële) klanten in de VVT.

Loyalis - Inkomenszekerheid VVT

In 3 eenvoudige stappen vraagt u de offerte Loyalis VVT Inkomenszekerheid aan:

  • Stap 1: Vraag digitaal de offerte aan. Wilt u meer dan 10 offertes in 1 keer aanvragen? Maak dan gebruik van de bulkaanvraag optie. 
  • Stap 2: Ontvang de offerte(s) digitaal en check deze op juistheid. U kunt deze naar wens verrijken met een begeleidende brief of e-mail.
  • Stap 3: Stuur de offerte(s) digitaal retour, zodra deze getekend en volledig ingevuld zijn. 

Deze werkwijze in 3 stappen is ontwikkeld in samenwerking met diverse intermediairs, zodat uw offerteaanvraag soepel verloopt voor een snelle start van de verzekering per 1 oktober 2022.

Over bulkaanvraag vanaf 10 offertes

Wilt u de verzekering voor bijvoorbeeld meerdere entiteiten of vestigingen in één keer aanvragen? Of de offerte aanvragen voor meerdere VVT-relaties? Maak bij meer dan 10 offertes dan gebruik van de bulkaanvraag optie. Om dit te starten, klikt u op de onderstaande button.

Stuur het Excel-bestand beveiligd naar Loyalis

Zodra wij uw aanvraag ontvangen hebben, streven we ernaar de offertes binnen 48 uur (2 werkdagen) in PDF aan te leveren. Hoe u de offertes weer getekend aan ons retourneert, leest u ook bij de veelgestelde vragen. 

  • Wat zijn de tarieven en ingangsdata van Loyalis Inkomensrisico VVT?

  • Hoe vraag ik als intermediair meer dan 10 offertes aan?

  • Hoe stuur ik de bulkaanvraag beveiligd naar Loyalis?

  • Hoe lang duurt het voordat ik de offerte ontvang?

  • Hoe dien ik als intermediair de getekende offertes in?

  • Kan ik het aanvraagtraject versnellen?

  • Is er sprake van een provisievergoeding?

Eén enkele offerte aanvragen

Wilt u een enkele offerte aanvragen? Maak dan gebruik van ons digitale aanvraagformulier. U start het proces via de onderstaande button.  Vul de vragen zo volledig mogelijk in voor een snel en soepele verwerking van de verzekeringsaanvraag. U ontvangt direct de offerte in PDF voor ondertekening. 

Let op: hebt u op uw offerte geen klantnummer ingevuld? Stuur uw getekende offerte (en indien van toepassing uw UBO-documentatie) dan retour naar https://ft.asr.nl/filedrop/AOV-LoyalisVVT

  • Hoe dien ik de getekende offerte in?

  • Wat doe ik als er geen Loyalis klantnummer is ingevuld op de offerte?

  • Is een UBO-registratie verplicht?

De lijntjes zijn kort en medewerkers met verstand van zaken beantwoorden onze vragen snel en zorgvuldig. Loyalis neemt ons serieus en dat geeft vertrouwen.

  • René Raaphorst, 6 juli 2022
  • Hoofd personeels- en salarisadministratie bij het Leids Universitair Medisch Centrum

Administratief gemak

Bij ons staat administratief gemak voorop

Van het aanvragen van de Loyalis VVT Inkomenszekerheid verzekering tot het afsluiten van het contract. Ook gedurende de looptijd van de verzekering staan onze specialisten voor u en uw klanten klaar met klantgerichte service.

  • Snelle implementatie: aanvraag en start van verzekering
  • Slechts één keer per jaar personeelsadministratie doorgeven
  • Oog voor de mens: van ziekte tot start van uitkering
  • Ziekmelding gemakkelijk digitaal doorgeven

  • Wanneer heeft een werknemer recht op uitkering vanuit het inlooprisico?

  • Heeft Loyalis een overstapservice?

  • Hoe geeft de werkgever de deelnemers- en salarisgegevens door?

  • Hoe geeft de werkgever een ziekmelding door?  

  • Wat gebeurt er als een ziekmelding te laat wordt doorgegeven? 

  • Wanneer meldt een werknemer zich om aanspraak te maken op een WW-aanvulling? 

  • Wordt de transitievergoeding in mindering gebracht op de uitkering?

Hulp bij communicatie naar werknemers

Kernplatform: alle informatie op één plek

Er staat voor elke werkgever een webpagina klaar voor de werknemers. Hier wordt alle informatie over de verzekering gebundeld, zoals uitleg over de collectieve dekking, polisvoorwaarden, veelgestelde vragen en de contactgegevens van onze klantenservice. Aanvullend kunnen we, op uw verzoek, de werkgever helpen met:

  • Kant-en-klare teksten voor een e-mail, brief, intranetpagina of nieuwsbericht.
  • Leaflet voor nieuwe indiensttreders.
  • In overleg een presentatie of webinar voor interactieve uitleg.
  • Is er een communicatiepakket beschikbaar als basis voor de communicatievoorziening?

  • Is er een klantenservice beschikbaar voor werknemers?

Uw gids in Inkomen & Zekerheid

Loyalis is sinds 2002 dé specialist op het gebied van Inkomen & Zekerheid. Met onze 150 specialisten helpen we inkomens te beschermen bij arbeidsongeschiktheid en werkloosheid. Zo zijn werknemers zeker van een stabiel inkomen en voorkomen ze eventuele geldzorgen. Maar liever nog doen we er met een intermediair en werkgever alles aan om uitval te voorkomen. Door te helpen bij centrale thema’s als vitaliteit, preventie, verzuim, re-integratie en zekerheid.

Hulp nodig of meer informatie?

We staan u graag te woord. Neem bij vragen of voor meer informatie over het afsluiten van de verzekering contact op met onze intermediaire klantenservice.

 

a.s.r. doet het

Het bestaansrecht van a.s.r. is mensen helpen. Als we dat goed doen, hebben we een gezonde toekomst. We helpen klanten bij het samen delen van risico’s en het samen opbouwen van vermogen voor later. Zo willen we Nederland verzekeren van een goede toekomst. Voor de huidige generatie en voor de generaties na ons.

Maatschappelijke impact

Bij a.s.r. en Loyalis vinden we het belangrijk om een rol van betekenis te spelen in het verduurzamen van de samenleving. Bij alles wat we doen, denken we na over de vraag of dit houdbaar is voor de toekomst. Als duurzame verzekeraar kiezen we ervoor om met onze producten bij te dragen aan het oplossen van vraagstukken die leven bij werknemer én werkgever. Onze kernactiviteiten hebben raakvlak met maatschappelijke thema’s als vitaliteit, preventie, re-integratie, financiële zelfredzaamheid en natuurlijk duurzame inzetbaarheid.